torsdag 18 oktober 2012

UFO–det går trögt med koftan..

Ja… inte har jag kommit långt längre på dom sista två veckorna om jag ska vara ärlig. Men om det har med tiden jag har haft till stickning eller om jag ska skylla på garnbristen är jag inte helt säker (eller enig..) med mig själv om..

Det kan ju kanske också hänga ihop med att jag inte är helt enig med mig själv om jag ska repa upp nästan hela tröjan, undrar om det inte blir till det.. nästan… för jag irriterar mig hela tiden över den riktigt gula randen på bara två varv, och jag irriterar mig över att inte färgerna höll till alla tio varv på ärmarna.. Nu har jag ju smultronullen också, kanske lika bra att bita i det sura äpple och börja ‘frogga’ direkt, stickar jag ännu längre så blir det ju ännu värre med självövertalningen. Är man inte nöjd med resultatet halvfärdig så blir man inte nöjd när man blir helfärdig heller…

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag förstår inte alls vad du tycker är fel. Koftan är ju jättesnygg! Nu ska jag inte vara så otäck med dig, för jag kan vara likadan. Har en tydlig idé i huvudet och om det inte blir som jag tänkt så... ;-)

Kram, Lisa