torsdag 8 mars 2012

Upps, det var visst inte vit höstull lika väl ..

Nej, det var visst inte den vita höstullen jag beställde från Ull.no, jag måste ha klickat lite fel.. för jag har beställt ullen i olika gråtoner. Kan nog blir spännande det också. Det vita jag har räcker i varje fall åt mig tror jag..

Men så undrade jag vad mer jag klickat på, vad är nu detta mörka lurviga som ligger i den här påsen.. Något mörkt, en obeskrivlig färg faktiskt.. 3 hg mossgrön pälsull måste det vara..

Lockarna är i varje fall mjuka och inte så ihoptovade som när jag färgat själv. Kammat ihop med något ljusare kan det säkert bli ett spännande garn av det här också..

Kanske kan jag använda det ihop med detta här, det sjögröna. Tycker den ser mer blå ut. Tänk så svårt det är med färger när man ser på bilder på nätet. Varje beställning bjuder på överraskelser. Men visst är det kul, det blir ju andra färger än först planlagt.

Majsgult är knallgult och gammelrosa nästan plommon. Egentligen bra för då får garnet mycket färg också när jag blandar det ut med något annat..

Och jag ska verkligen erkänna att det är mycket trevligare att få ett lass med tvättad spelull i posten i stället för den otvättade.. Massa spännande spinnerier som väntar i den här leveransen, men först måste jag ta rätt på den ullen jag redan har. Och ja, jag ska ta ullen ut av plastpåsarna.

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Otvättad ull kan inte vara något vidare?!

Det är ju så olika på datorer hur färgåtergivningen är, så bara där kan man ju gå bet, men jag tycker den gula och plommonfärgade är fina!

Guri sa...

Så masse herlig ull! Forstår godt at det er greiest å få ulla ferdig vasket!! Gleder meg til å se garnet du får ut av dette; det blir helt sikkert kjempefint!
God helg!